Jakim ciężarem powinno ćwiczyć się na siłowni?

Początek przygody z siłownią może być trudny dla nieśmiałych i niewprawionych użytkowników. Ćwiczenia na siłowni mogą gwarantować efekt rozbudowy mięśni, ale mogą również stanowić istotne niebezpieczeństwo w przypadku nieprawidłowego użytkowania. Zdrowie kręgosłupa oraz innych części ciała zależeć więc będzie od odpowiedniego doboru ciężaru oraz prawidłowej techniki wykonania każdego z ćwiczeń. Trening siłowy ma swoje zalety i może pomóc w osiągnięciu celów, jeśli spełni się poniższe wymagania.

Jakim ciężarem ćwiczyć?

Kwestią pierwszoplanową jest zdrowie samego ćwiczącego. Jeśli wszytko w porządku na tym etapie, to sugeruje się rozpoczęcie od lekkiej do umiarkowanej wagi obciążenia. Jeśli jednak występują jakiekolwiek problemy zdrowotne dobrym i mądrym rozwiązaniem będzie rozważenie korzystania z najmniejszego obciążenia na siłowni, stopniowo wchodząc na wyższe i najwyższe krążki. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z maszyn ćwiczebnych. Przykładem bezpiecznego użytkowania może być wyciąg siłownia (który możesz znaleźć tu), który stanowić będzie możliwość rozbudowy mięśni pleców.

 

Trening oporowy z ciężarem

 

Trening oporu może służyć wielu celom. Istnieje kilka głównych obszarów treningu siłowego z oporem ciężaru. Jednym z nich jest hipertrofia mięśniowa przyrostu masy mięśniowej (w tym beztłuszczowej masy mięśniowej). Inna możliwość zakłada ćwiczenie wytrzymałości siłowej poprzez powtarzalność ćwiczeń z subkmaksymalnym obciążeniem. Wzmacnianie mocy mięśniowej zachodzi natomiast poprzez maksymalne wyciskanie pewnego ciężaru tak szybko, jak to możliwe. W zależności od celów, jakie stawiać przed sobą będzie użytkownik siłowni, należy zastosować odpowiednią opcję dla treningu oporowego.